Vi er på vei – med en treningsbok for voksne mannfolk

Bilde

Det har vært en vinter med litt for lite skiturer dessverre. Men vi har vært desto oftere på gymmen. Dårlig skiføre får ta skylden for det og nå er det allerede vår i luften. Det betyr at syklene er på vei opp fra kjellerboden. Påsken blir feiret her hjemme i Norge. Vi trodde faktisk at påsken kom så tidlig at det ville bli en glimrende skipåske. Det blir nok istedet sykkelturer og kanskje vårarbeid på hytta i Hallangspollen. Senere i april blir det en ukes tur til paradiset i Menton hvor syklene også står klare.

Vi er på vei med en treningsbok!!!!

«Styrketrening og kosthold for voksne mannfolk» er tittelen. Og den retter seg mot menn i gruppen 45+ år. Arbeidet med boken startet i Menton i fjor sommer og det har blitt skrevet jevnt og trutt gjennom hele høsten og vinteren. Nå er alle øvelsebildene tatt av vår profesjonelle fotografvenn Jon A. Klasbu i Horten.

Nå jobber Marit med tekstkorrektur, og jeg med å få bildene inn der de hører hjemme. Jeg har skrevet og utgitt to bøker om databehandling tidligere i min karriere og de ble utgitt på eget forlag. Det blir også denne treningsboken. Dersom alt går etter planen sendes den til trykkeriet i mai og er på plass i bokhandlene i god tid før høstens treningssesong starter.

Marit har i vinter vært travelt opptatt med sin jobb som styrketreningsinstruktør for voksne i sal. Hun har 5-7 timer per uke og får kjørt seg skikkelig. Hun er ikke en person som bare fortelelr hva de skal gjøre. Hun bruker timene også som egne treningstimer.

Gunnar trener styrke 5 dager i uken og årets mål er NM +60 år i oktober og VM +65 år i november. Morgencardioøktene har begynt for lenge side. Jeg står og tråkker på min Crosstrainer 1 time herv gang og da viser displayet 1000kcal. Jeg går etter bluesmusikk som har passe rytme når du skal gå jevnt uten å ødelegge musklaturen i beina. På hver timesøkt lukker jeg øynenen og later som jeg står og trår opp mot St. Agnes i Menton. Det blir spennende om jeg klarer å slå Marit på den første turen i slutten av april.

Dette innlegget ble publisert i Styrketrening. Bokmerk permalenken.

2 svar til Vi er på vei – med en treningsbok for voksne mannfolk

  1. alan sier:

    Gratulerer med boken din . . . . nesten ferdig!
    Godt arbeid med treningen din. Synd var jeg ikke i Oslo slik at vi kunne hatt noen treninger sammen.
    Lykke til!
    Alan

Legg igjen en kommentar