Slutt på skiføret.

Her er skiføret slutt, men en vet jo aldri hva mars byr på.

Nå når treningssenteret IGJEN er stengt, blir det turer og hjemmetrening. Det er mange fine turveier og stier her i området. I skogen er det fremdeles ganske isete og glatt, så jeg holder meg mest på veier.

Jeg går raskt. Skal du ha treningseffekt, må du yte litt, få opp pulsen.

Jeg teller aldri skritt.Du får større effekt av å gå 3 raske turer i godt tempo,og f.eks. 5 tusen skritt, enn å rusle 10 tusen skritt.

Hjertet er en muskel, og muskler må trenes for å bli sterkere. Det gjelder også hjertet. Altså må hjertet få noe å jobbe med for å bli sterkere.

Jeg går i en fart av ca 5,6 til 5,9 kmt, alt avhengig av terrenget. Er det bakker blir tempoet satt ned, men en kan jo gjøre så godt en kan. Når du skal gå såpass raskt, er det lurt å tenke på hva du kler på deg. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å gå mens svetten siler nedover ryggen. Når du kommer ut og tenker at du kanskje har tatt litt lite klær på, har du som regel nok. Du BLIR varm.

Så når du er hjemme igjen, har heis der du bor, ja da tar du trappa! Å gå i trapper er flott trening. Du kan jo ta to trinn om gangen,og få brukt rumpe og lår skikkelig. Du får opp pulsen også om du vil.

Ut i sola mens den er her. Den begynner faktisk å varme litt selv om lufta er kald. Blir det for varmt putter jeg lua i lomma.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar