Col de la Madone

Col de la Madone i sol og vindstille, ikke noe er bedre.  Fra St. AGNES er det greit et stykke. Det SER ikke bratt ut, men stigningen merkes!! Men det er ikke uoverkommelig. Flere syklister er på veien idag, noen oppover i samme retning, og noen som har syklet fra den andre siden, fra La Turbie. De har langermete jakker , så der har det nok vært kjølig på skyggesiden. Jeg er tidlig ute idag, og her er sola bare deilig.

Jeg vet jo hvor det er brattest, og derfor tar jeg en liten stopp for å ta bilde.                                                                                                                                                                       IMG_20170607_120124

Det har rast ut steiner fra de bratte sidene enkelte steder, og jeg minner meg på å være oppmerksom på vei ned. Det går ganske fort nedover, og av og til kommer det biler som passerer . Ikke er det særlig bred vei heller.

Vel oppe , og det er bare å nyte utsikten over fjellene i det fjerne.

IMG_20170607_110506

Før var det et stedsnavn-skilt her. Det tok noen som souvernir for noen år siden, og nå er det istedet kommet opp en minneplate over falne fra krigens dager.

IMG_20170607_113909.jpg

Her går det også turstier for dem som vil ta beina fatt.

IMG_20170607_113947.jpg

Ja, da er det bare å trille hjem…..Det er deilig det, men ofte medfører det litt krampe i fingrene av bremsingen. Jeg er ikke så tøff nedover, og bremser opp i hver sving…..men det går fortere etterhvert .  Det er ikke lurt å nyte utsikten uten å stoppe, så da har jeg en god grunn til det.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

