Intervall…..

Intervalltrening på sykkel tar jeg litt av og til. I intervalltrening får en både kondisjon, utholdenhet og fettforbrenning!!  Da gjelder det å finne en bakke som ikke er av de altfor bratte. Veien opp til Gorbio er perfekt for intervall. Her er stigningsprosenten i snitt 4.8, og det er overkommelig for å få opp tempoet . Herfra hvor jeg er ,er det ca 6.4 km til toppen.

Denne dagen hadde det vært mørke og tunge skyer over fjellet, og jeg tenkte dette ville bli en lat dag. Men da skyene etterhvert forsvant, og sola tittet fram på ettermiddagen, heiv jeg meg på sykkelen. På toppen i bakgrunnen ligger Gorbio.IMG_20170605_155450

Når jeg sykler intervall, tråkker jeg på det jeg orker så lenge jeg orker. Uansett blir det ikke lengre enn ett minutt, heller et halvt minutt med maks innsats. Det høres kanskje lite ut, men det føles lenge. Dessuten bør det ikke vare for lenge.  En spurt med maks innsats gir melkesyreopphopning i musklene etter ca halvt minutt, og det fører til at det blir nedbrytende for musklene.  Deretter blir det rolig tråkk til pulsen er normal igjen. Så fortsetter jeg slik til jeg er oppe, eller så mange ganger jeg orker……

Skal love at det er deilig å bare trille nedover hjem igjen. Bena blir ganske skjelvne etter en slik økt. Dagen etter tar jeg livet med ro.

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

