Gøy med bakker….

Her omkring  Menton er det bakker, mange bakker og de er både bratte og lange. Populære er de også, skal man se på alle de som sykler oppover og oppover. Jeg liker bakker. Da føler jeg at jeg har vært på sykkeltur, dvs treningstur.  Jeg liker å slite litt og få opp pulsen . Noen dager er man mer opplagt enn andre dager, og da er utfordringen å ikke starte for hardt. Jeg prøver å holde jevn fart på ca 8-9 km/t. Det passer bra for meg.

I dag var jeg NESTEN på Col de la Madone. Dette var testløypa til Lance Armstrong før Tour de France. En fin tur med nok utfordringer for en vanlig syklist.

Fra Menton er det 14,7 km og 920 høydemeter. Snitt7% stigning, med maks 9,1 på 1km.

IMG_20170603_111921

24 grader er fin sykkeltemperatur. Det har det vært her i flere dager nå, men det har også vært klamt og lummert. Da svetter en mer enn nok!! Det er godt et stopp og litt drikke. I sykkelveska på styret har jeg alltid med en tynn jakke eller en vest, for nedover kan det bli kjølig .

Jeg snudde  før jeg var oppe. Mørke og tette skyer dekket toppen. Er det noe jeg ikke vil oppleve, så er det regnvær på sykkel her (blir veldig glatt). Men det ble ikke regn ……Det var flere  syklister på veien idag, men ikke alle har tid til å stoppe……….og hvis noen stopper, får jeg hjelp til å få tatt et bilde av meg.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

